Veelgestelde vragen
Hieronder vindt u de veel gestelde vragen per categorie. Staat uw vraag hier niet tussen, neem dan contact met ons op.
Algemene vragen
Het importeren van normale gloeilampen in de Europese Unie is sinds 1 september 2012 verboden. Echter is dit verbod niet van toepassing op de zogenaamde ”Reinforced Construction” gloeilampen, welke oorspronkelijk voor professioneel gebruik bedoeld waren. Het gaat hierbij om lampen uit bestaande voorraden. Gloeilampgoedkoop levert deze gloeilampen sinds 2010 in meer dan 200 uitvoeringen.
Helaas kunnen we hierover geen zekerheid geven. De verwachting is dat we in ieder geval tot medio 2018 onze complete collectie kunnen leveren. Vanzelfsprekend hebben we ook steeds betere alternatieven voor de gloeilamp, zoals onze LED filamentlampen.
Wij bieden op al op onze producten de wettelijke garantie. Op sommige producten is een langere fabrieksgarantie van toepassing, in dit geval staat de garantietermijn bij het product vermeldt. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.
voor meer informatie: http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product.html
Bestellen en leveren
Stap 1: Selecteer de juiste producten. Vul het gewenste aantal in en klik op BESTEL.
Stap 2: Ga naar de winkelwagen. Deze kunt u altijd terugvinden aan de rechter bovenzijde van de site. U kunt hier uw bestelling bekijken en indien gewenst wijzigen. Om uw bestelling af te ronden, klikt u op AFREKENEN.
Stap 3: Vul uw adresgegevens in, kies de verzendmethode en de betaalwijze en controleer uw bestelling. Klik vervolgens op BESTELLING AFREKENEN om de bestelling af te ronden.
Bij elk product staat een actuele voorraad en de verwachte levertijd. Zijn alle producten op voorraad en heeft u uw bestelling op werkdagen vóór 20:30 uur geplaatst? Dan ontvangt u uw bestelling de volgende dag in huis. Feestdagen uitgezonderd.
Wanneer één of meerdere producten een langere levertijd hebben, wordt de complete bestelling verzonden zodra alle producten op voorraad zijn.
Tijdens het plaatsen van uw bestelling kunt u zelf een bezorgdtijd kiezen. Uiteraard ontvangt u van ons ook een bevestiging met een track-and-trace code van PostNL. Hiermee kunt u de tijd van levering direct inzien.
Mocht u niet thuis zijn dan wordt het pakket de volgende dag nogmaals aangeboden.
Uw bestelling wordt bezorgd door:
Bestellingen van € 0,- tot € 99,- | € 5,99 |
Bestelling van € 99,- of hoger | gratis bezorgd |
Technische vragen
In onderstaande lijst kunt u de gloeilamp wattages zien met de daarbij horen LED lamp wattages. Deze wattages zijn gemiddelde en dienen als richtlijn. Lees in onze blog 'Wat is watt' meer over het wattage van lampen.
Heeft u liever hulp van onze klantenservice? Neem dan contact met ons op.
Gloeilampen | LED lamp |
15 Watt | 1,5 Watt |
20 Watt | 2 Watt |
25 Watt | 2,5 Watt |
40 Watt | 4 Watt |
60 Watt | 6 Watt |
75 Watt | 7,5 Watt |
100 Watt | 10 Watt |
150 Watt | 15 Watt |
200 Watt | 20 Watt |
300 Watt | - |
Kleurtemperatuur (Kelvin) | Kleurcode | Soort licht | Geschikte ruimte |
2200 - 2700K | 827 | Extra warm-wit | Woon- en slaapkamer Restaurant |
3000K | 830 | Warm-wit | Badkamer Kantoor Showroom |
4000K | 840 | Natuurlijk-wit | Magazijn Moderne ruimte met een koele uitstraling Kantoor Farbiek/Werkplaats Showroom Sporthal Stal-Veehouderij |
6500K | 865 | Koel-wit | Bij fotografie, in een atelier of bij andere toepassingen waar een heldere, kleurechte verlichting gewenst is |
De fitting staat vaak genoteerd op de oude lamp. U heeft dan een lamp nodig met een overeenkomende fitting. Is het type fitting op de oude lamp niet meer leesbaar? Lees dan ons artikel over verschillende soorten lampfittingen en kijk daar welke fitting overeenkomt.
Nee. Bij een TL buis bepaalt het wattage de lengte van de buis. Kiest u voor een ander wattage, zal de buis een andere lengte hebben. Bij PL lampen is de lampvoet per wattage verschillend. Een ander wattage lamp zal dus niet in uw houder passen.
Betalen
Bij Gloeilampgoedkoop.be is de veiligheid van uw betaling 100% gegarandeerd. Onze site is SSL secure, de hoogste certificering op het gebied van veiligheid.
Bij Gloeilampgoedkoop.be kunt u veilig betalen met:
Ook kunt u betalen via een bankoverschrijving. U ontvangt na het plaatsen van uw bestelling de factuur per email. De producten worden verzonden zodra de betaling bij ons binnen is gekomen.
U kunt uw betaling overmaken naar:
Lampgoedkoop.nl B.V.
IBAN: NL57 INGB 0006 4625 89
BIC: INGBNL2A
Bij het afhalen van uw pakket in onze winkel in Nijmegen kunt u zowel contant als per PIN betalen.
Als u er bij Gloeilampgoedkoop.be voor kiest om te betalen middels factuur, ontvangt u altijd uw producten voordat u ze betaalt. U hoeft nooit te betalen voor een verkeerde levering of producten die niet aankomen. Het is eenvoudig, praktisch en zonder risico. U betaalt het gehele bedrag binnen 14 dagen.
Zakelijk bestellen
Bent u op zoek naar een groot aantal lampen voor uw bedrijf? Vraag vrijblijvend een offerte aan.
Jazeker. Als u uw BTW nummer invult in het afrekenscherm, wordt de BTW automatisch in mindering gebracht. U dient uw BTW nummer zonder spaties, punten en leestekens in te voeren. U kunt altijd contact opnemen met onze klantendienst wanneer uw BTW nummer niet wordt geaccepteerd.
Of het nu om een tuin, een kleine woning of een groot kantoor gaat: sfeervol verlichten is een vak apart dat om een goed doordacht plan van aanpak vraagt. Een sfeervol en tegelijkertijd functioneel verlicht huis of kantoor bereik je niet met de aanschaf van zo maar wat armaturen en lampen. De lichtadviseurs van Gloeilampgoedkoop bezoeken u op locatie, inventariseren uw wensen en stellen vervolgens op basis van de modernste softwaretoepassingen en lichttechnische berekeningen een gedetailleerd lichtplan op.
Registreren
U klik aan de rechter bovenzijde van de site op dit icoon: of op Account en dan op 'Account aanmaken'. Vervolgens kunt u een account aanmaken.
Door een account aan te maken op Gloeilampgoedkoop.be kunt u het betalingsprodces sneller doorlopen, meerdere verzendadressen opslaan, bestellingen bekijken en volgen en meer.
U klikt aan de rechter bovenzijde van de site op dit icoon: of op Account en dan op Inloggen. Vervolgens vult u uw emaildres in en klikt u op 'wachtwoord vergeten'. Wij zenden direct een nieuw wachtwoord toe per email.
Retourneren
Het is natuurlijk vervelend als u een verkeerd of niet goed werkend product heeft ontvangen. Af en toe kan er iets mis gaan in de fabriek of bij het inpakken van uw bestelling. Wij willen dit dan zo snel mogelijk voor u oplossen. Ook als u het product al een tijd in gebruik heeft. Vaak kunnen we dezelfde dag nog het juiste of goed werkend product verzenden.
Als u een verkeerd of defect product heeft ontvangen vragen wij u om een e-mail te sturen naar [email protected]. Vermeld hierin duidelijk het bestelnr, artikel en wat er defect is aan het product. Als u een foto toevoegt aan de mail kunnen wij uw verzoek sneller verwerken.
Is uw bestelling goed geleverd maar wilt u een product toch liever terugsturen? Dan is het geen enkel probleem om een product te retourneren. Een voorwaarde is wel dat u het product niet langer dan 14 dagen geleden heeft ontvangen als u de retour bij ons aanvraagt. Daarnaast moet het product en de verpakking in originele staat zijn. U mag een product wel testen zoals u in de winkel zou doen voordat u het koopt maar het product mag niet lang gebruikt of geïnstalleerd zijn geweest. Wanneer u een product wilt terugsturen zijn de verzendkosten voor uw eigen rekening.
U kunt via onderstaande stappen de ongewenste producten retourneren:
- Pak de producten terug in hun oorspronkelijke, onbeschadigde verpakking. ◦Zorg ervoor dat ze goed beschermd zijn tegen vallen of stoten. Retourzendingen per briefpost zullen niet worden verwerkt.
- Vermeld uw naam en bestelnummer duidelijk aan de buitenzijde van het pakket.
- Maak uw retourlabel bijvoorbeeld aan via één van de onderstaande links:
◦PostNL
◦DPD
4. Voer hierbij het volgende adres in:
-Lampgoedkoop.nl
-Mercuriusstraat 5A
-6541 BM Nijmegen
Let op! Verzenden naar een Parcelshop is niet mogelijk.
- Plak het nieuwe label over het oude verzendlabel en lever het pakket in bij het dichtstbijzijnde postkantoor. Deze kunt u vinden in de links bij stap 3.
Vanzelfsprekend kunt u ook gebruik maken van een andere pakketdienst.
Wanneer u de volledige bestelling retourneert worden de verzendkosten van uw originele bestelling gecrediteerd.
We zullen binnen uiterlijk 14 dagen het aankoopbedrag van deze producten terugstorten via de door u gekozen betaalmethode.
Wilt u een omruiling? Dan kunt u contact opnemen met de klantenservice.
Klachten
U kunt uw klacht over een product of onze dienstverlening indienen door contact op te nemen met onze klantenservice.
Dit kan per email ([email protected]), telefonisch of schriftelijk.
Let wel:
- U ontvangt geen ontvangstbevestiging van uw klacht.
- U ontvangt binnen 5 werkdagen een inhoudelijke reactie op uw klacht.
U kunt met uw klacht terecht bij het Europese online geschillenplatform (ODR). Ga hiervoor naar http://ec.europa.eu/consumers/odr/.